Obietnica Poranka już dziś w DKF

Oparty na autobiograficznej powieści Romaina Gary'ego, film opowiada o wielkiej, wszechmogącej miłości macierzyńskiej, która buduje wokół dziecka iluzję wspaniałego świata. Dzięki tej niezwykłej i szalonej matce, życie głównego bohatera pełne jest zwrotów akcji, namiętności i tajemnic. A niesamowite przygody, jakich Romain doświadcza, pozwalają mu stać się jednym z czołowych powieściopisarzy XX wieku. Ale ta bezgraniczna macierzyńska miłość będzie również jego ciężarem przez całe życie.

Produkcja: Francja [2017]
Gatunek: Biograficzny,dramat
Czas trwania: 131 min.
Od lat: 15
Kopia: cyfrowa

Szczegółowy program 24. Bolesławieckiego Święta Ceramiki

1

2

3

4

IMPREZY TOWARZYSZĄCE

5

6

Malarstwo wielkich mistrzów okiem fotoamatorów!

Niemałą grupę gości przyciągnął artystyczny wernisaż „Niskobudżetowe reprodukcje z elementem fantastycznym"” autorstwa uczestników pracowni fotograficznej BOK – MCC. Wieczór rozpoczął się od prezentacji „Mistrz światła i cienia” na temat życia i twórczości włoskiego malarza okresu baroku - Caravaggia, przygotowanej przez Annę Guzik.
We foyer można było obejrzeć fotograficzne interpretacje prac wielkich mistrzów. Do zadania postawionego przez instruktora pracowni, Piotra Sadowskiego fotograficy podeszli bardzo kreatywnie. Na wystawie znalazły się prace przygotowane przez Annę Guzik, Annę Dudek, Maję Grzesiak, Magdę Gałkiewicz, Urszulę Popielarz, Oliwię Stankowską, Krzysztofa Pankowskiego i Piotra Sadowskiego. Każda posiada kod QR, a dzięki aplikacji do jego odczytywania, przenosi osobę oglądającą do oryginalnych obrazów wielkich mistrzów takich jak np. Leonardo da Vinci, Jan Vermeer.
Wystawa będzie prezentowana w Centrum Integracji Kulturalnej ‘Orzeł’ jeszcze przez miesiąc, a zajęcia w pracowni fotograficznej, odbywać się będą ponownie tuż po wakacjach.

  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 09
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14
  • 15

moje martwe

4 sierpnia

godz. 18.00

 

10

"Twórczość malarska sygnowana dwoma tak znakomitymi nazwiskami: Bereźnicka-Kalkowska budzi spontaniczne zainteresowanie i zmusza widza do nieuchronnych porównań z dokonaniami dwóch sławnych Panów - Ojca i Małżonka Autorki.

A tym porównaniom towarzyszy przede wszystkim rosnące zdziwienie, a nawet zaskoczenie. Bowiem malarstwo Anny Bereźnickiej-Kalkowskiej okazuje się zaskakująco właśnie samodzielne i świadczy o indywidualnej i samotnej drodze poszukiwań, jaką wybrała Autorka, nie oglądając się zarówno na aktualne mody, jak i rodzinne tradycje.

Maluje zatem martwe natury, starannie dobierając przedmioty swoich studiów, choć zaskakując ich zestawieniami i kompozycją, sposobem widzenia, kolorystyką. Stanowczo nie są to tylko „przedmioty z pracowni artysty", bliżej im zapewne do dekoracji, jakimi mebluje naszą duszę podświadomość.

Skupienie się na martwej naturze wydaje mi się zatem znamienne... Z jednej strony - to bodaj najbardziej naturalna droga powrotu do malarstwa po dłuższej przerwie (a tak jest w tym przypadku)

choć gwoli sprawiedliwości dodać nale­ży, iż Autorka również we wczesnej fazie swej kariery w martwej naturze znajdowała szczególne upodobanie. Wraca więc do tego, co lubi najbardziej, i wraca do miejsca, z którego wyszła. Z drugiej jednak strony - w Anny Bereź­nickiej-Kalkowskiej podejściu do martwej natury znajduję coś jeszcze dodatkowego, coś więcej ponad wybór tematu i techniki.

Myśliwskie trofea przemieszane z instrumentami muzycz­nymi, wykwintne muszle, korale, koronki, obok dość pro­stackich butelek i szklanych naczyń. I nagle... przypadkiem tu zabłąkany pluszowy miś. Sztafaż przedmiotów niecodziennych i obcych sobie, tu ułożonych w całość konsekwentną i harmonijną, choć zasada, która je jednoczy, ma charakter raczej estetyczny niż logiczny, służy emocji, nie zaś poznaniu.

W ten sposób patrzy często na świat dziecko, które nie zna jeszcze hierarchii, ważności a nawet przeznaczenia przed­miotów, jakie go otaczają. Dziwi się światu, jego kształtom, formom, barwom. Odkrywa świat i nazywa go, więc jego spojrzenie jest świeże, naznaczone zachwytem i tęsknotą. Nie jest zmącone doświadczeniem, nakazującym nam nieustannie porównywać - to co nowe, z tym co już znane, to co inne (zaskakujące), z tym co wzorcowe (szablonowe). A jeśli w ten sposób patrzy na świat artystka malarka, po­wstaje fascynujący pejzaż jakiegoś tajemniczego ułamka świata, pejzaż, w którym uroda przedmiotów, ich barwy, faktury, wewnętrznego promieniowania, łączy się z promie­niowaniem duchowej aury, która istnieje (bądź nie) poza techniką malarską i przesianiem intelektualnym.

Takie są obrazy Anny Bereźnickiej-Kalkowskiej. Same dla siebie odkrywają i nazywają „na nowo" jakieś fragmenty świata (duszy? biografii? dzieciństwa?), a my poddajemy się fascynacji ich nieoczekiwaną urodą, jak dzieci zapatrzone w tajemniczy obrazek w otwartej na przypadkowej stronie Wielkiej Księdze Świata.

A jeszcze jest w niej tyle ilustracji do namalowania! „

Źródło: Władysław Zawistowski „moje martwe Anna Bereźnicka – Kalkowska”

Dyplom uzyskała w gdańskiej PWSSP w pracowni malarstwa prof. Kiejsuta Bereźnickiego.

Mieszka i pracuje w Gdyni – zajmuje się malarstwem i ceramiką.

Wstęp wolny

 

010409070803

Wystawy indywidualne i zbiorowe w kraju i za granicą:

1991 Poznań – Galeria i Scena Anny Kareńskiej

1991 Freiburg - Obfingen – Galeria Hansjőrg Hauck

1993 Ankum – Galeria Josef Lange

1995 Poznań – Galeria i scena Anny Kareńskiej

2000 Sopot – Galeria Puenta

2000 Gdańsk - Oliwa – Muzeum Narodowe w Gdańsku, oddział Sztuki Współczesnej

2000 Będomin – Muzeum Narodowe w Gdańsku, oddział w Będominie

2001 Warszawa – Galeria Alisar

2001 Gdańsk – Państwowa Opera Bałtycka

2001 Gdańsk Wrzeszcz – Galeria Alicji

2002 Gdańsk - Galeria Portal

2002 Radom - Galeria Rogatka Politechniki Radomskiej

2004 indywidualna prezentacja prac przy Targach Amber

2004 Zielona Góra – Galeria Jadwigi Bocho – Kokot

2005 indywidualna prezentacja prac przy Targach Amber

2007 Berlin Dom Polski

2007 Gdańsk indywidualna prezentacja prac przy targach Amber

2007 Gdańsk Wrzeszcz – Rosenthal Cafe

2008 Gdańsk indywidualna prezentacja prac przy Targach Amber

2009 Gdańsk indywidualna prezentacja prac przy Targach Amber

2009 Iława Galeria Nawprost

2009 Gdańsk Galeria Da Vinci

2010 Gdynia – Galeria Riviera

2010 Gdańsk indywidualna prezentacja prac przy Targach Amber

2010 Gdańsk Wrzeszcz – Rosenthal Cafe

2013 Gdańsk indywidualna prezentacja prac przy Targach Amber

2014 Szczecin Galeria Kapitańska – poplenerowa wystawa ceramiki i malarstwa

2014 Sopot – Sanatorium Cafe

2014 Ostrołęka – Ostrołęckie Centrum Kultury

2015 Gdańsk – Nadbałtyckie Centrum Kultury

2015 Szczecin Galeria Kapitańska – poplenerowa wystawa ceramiki i malarstwa

2015 Toruń – Dwór Mieszczański