BŚC wystartowało!

Pierwszy dzień 26. Bolesławieckiego Święta Ceramiki za nami. W środę 19 sierpnia na bolesławieckim rynku rozpoczęły się największe targi ceramiczne w Polsce. Swoje wyroby prezentują producenci ceramiki bolesławieckiej i innych miast z Polski. Na targach można kupić ręcznie malowane wyroby ceramiczne w atrakcyjnych cenach. Lokalne zakłady przygotowały bogatą ofertę wyrobów zdobionych w słynne na całym świecie tradycyjne bolesławieckie wzory stempelkowe. Na miłośników piękna czekają tu naczynia niepowtarzalne i wyjątkowe, o licznych walorach użytkowych i estetycznych. 

Tegoroczne Bolesławieckie Święto Ceramiki w związku z pandemią SARS-COV-2 organizowane jest w zmniejszonej formule (m.in.  bez koncertów gwiazd - imprez masowych), zgodnie ze wszelkimi wytycznymi Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.

  • 1_10_of_24
  • 1_11_of_24
  • 1_12_of_24
  • 1_13_of_24
  • 1_14_of_24
  • 1_15_of_24
  • 1_16_of_24
  • 1_17_of_24
  • 1_18_of_24
  • 1_19_of_24
  • 1_1_of_24
  • 1_20_of_24
  • 1_21_of_24
  • 1_22_of_24
  • 1_23_of_24
  • 1_24_of_24
  • 1_2_of_24
  • 1_3_of_24
  • 1_4_of_24
  • 1_5_of_24
  • 1_6_of_24
  • 1_7_of_24
  • 1_8_of_24
  • 1_9_of_24
 

 

„NIESZPORY LUDŹMIERSKIE”- oratorium Jana Kantego Pawluśkiewicza

Podczas 26. Bolesławieckiego Święta Ceramiki będziemy gościć w Bolesławcu Jana Kantego Pawluśkiewicza jednego z najbardziej znanych kompozytorów muzyki filmowej , teatralnej i rozrywkowej. Współzałożyciel kabaretu Anawa, autor muzyki do wielu przebojów m.in. Marka Grechuty, Andrzeja Zauchy, Grzegorza Turnaua, kompozytor wielu form muzycznych, m.in. „ Opery żebraczej”, „Harfy Papuszy” oraz wspólnie z Markiem Grechutą „Szalonej lokomotywy” tym razem przywiezie do Bolesławca swoje obrazy wykonane w oryginalnej technice żel-artu. Niezwykle ciekawą wystawę jego prac będziemy mogli oglądać od 21 sierpnia 2020 r. w Miejskiej Bibliotece Publicznej – Centrum Wiedzy.
Nie lada gratka spotka naszych melomanów, którzy w nastrojowych wnętrzach kościoła na Placu Zamkowym 22 sierpnia 2020 r. o godz. 19.00 wezmą udział w wyjątkowym wydarzeniu muzycznym:
„NIESZPORACH LUDŹMIERSKICH”- oratorium Jana Kantego Pawluśkiewicza i Leszka Aleksandra Moczulskiego z okazji 100-lecia Bitwy Warszawskiej i Jubileuszu 50-lecia Parafii Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Bolesławcu
Wystąpią: muzycy z Orkiestry Filharmonii Dolnośląskiej, Wrocławski Chór Akademicki pod batutą dyrygenta Alana Urbanka oraz soliści : Ramona Rey, Beata Rybotycka, Joanna Freszel, Janusz Szrom, Andrzej Lampert, Jacek Wójcicki. Liczba miejsc ograniczona.
UWAGA: w trakcie koncertu obowiązują środki ostrożności zalecane przez Ministra Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego.
Psalm wieczorny Nieszpory Ludźmierskie.mp4.00 00 09 13.Still001

Psalm wieczorny Nieszpory Ludźmierskie.mp4.00 00 33 23.Still002Psalm wieczorny Nieszpory Ludźmierskie.mp4.00 00 46 00.Still003Psalm wieczorny Nieszpory Ludźmierskie.mp4.00 01 24 02.Still006Psalm wieczorny Nieszpory Ludźmierskie.mp4.00 02 30 02.Still009Psalm wieczorny Nieszpory Ludźmierskie.mp4.00 03 45 16.Still012

 
 

"Pod okiem mistrzów"

Rozpoczął się letni plener ceramiczno – rzeźbiarski "Pod okiem mistrzów". 10 uczestników przez 10 kolejnych dni pracować będzie w pracowniach BOK – MCC pod okiem uznanych bolesławieckich ceramików, tworzących w tym czasie w ramach corocznego, Międzynarodowego Pleneru Ceramiczno - Rzeźbiarskiego w Bolesławcu, edycji lokalnej. Temat przewodnim jest portret rzeźbiarski - 'Studium głowy', a komisarzem pleneru bolesławiecki artysta Czesław Matyjewicz. Uczestnicy - Renata Wójcik, Magdalena Konieczna, Mariusz Potyszka, Jacek Chlastawa, Lilia Wasiel, Mariusz Laudański, Przemysław Czajkowski, Marcin Sacher, Zdzisława Pachom i Leokadia Machałek - w dniu dzisiejszym pracowali pod okiem Edyty Orlińskiej. Co powstanie z tego wspólnego zamiłowania do rzeźby i tworzenia z gliny, zobaczymy jesienią na wspólnej dla obu plenerów wystawie.

"Pod okiem mistrzów". Plener ceramiczno-rzeźbiarski 2020 został dofinansowany ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu „Kultura – Interwencje 2020”.

2020 NCK dofinans interwencje RGB

  • _POL9467
  • _POL9468
  • _POL9471
  • _POL9475
  • _POL9480
  • _POL9482
  • _POL9483
  • _POL9490
  • _POL9493
  • _POL9501
  • _POL9502
  • _POL9507
  • _POL9508
  • _POL9513
  • _POL9519
  • _POL9521
  • _POL9533
  • _POL9536
  • _POL9540
  • _POL9544
  • _POL9549
  • _POL9557
  • _POL9562
  • _POL9566
  • _POL9570
  • _POL9575
  • _POL9578
  • _POL9581
  • _POL9586
  • _POL9588
  • _POL9591
  • _POL9594
  • _POL9595
  • _POL9596
  • _POL9600
  • _POL9609
  • _POL9615
  • _POL9621
  • _POL9623
  • _POL9634
  • _POL9637
  • _POL9650
  • _POL9657
  • _POL9662
  • _POL9665
  • _POL9668
  • _POL9671
  • _POL9676
  • _POL9682
  • _POL9685
  • _POL9692
  • _POL9698
 

 

56. Międzynarodowy Plener Ceramiczno-Rzeźbiarski

Są już pierwsze efekty pracy twórczej uczestników bolesławieckiego 56. Międzynarodowego Pleneru Ceramiczno- Rzeźbiarskiego 2020! Niedawno gościliśmy w zakładach, w których tworzą uczestnicy 56. Międzynarodowego Pleneru Ceramiczno- Rzeźbiarskiego 2020 z edycji specjalnej/lokalnej. Mięliśmy okazję podglądnąć ich przy pracy, zobaczyć, jak powstają nietuzinkowe dzieła sztuki z tak cennego dla nas materiału, jakim jest glina. Rozpoczęliśmy od „Ceramiki Artystycznej” Spółdzielni Rękodzieła Artystycznego, która w tym roku obchodzi 70. lecie działalności! Dzięki uprzejmości Pani Prezes Helenie Smoleńskiej artystki- Barbara Bednarowicz i Edyta Orlińska - mogą tworzyć w klimacie fabryki ceramiki, która daje niesamowite możliwości rozwoju. Nasze uczestniczki szybko się zaadoptowały, skupiły się na swoich projektach już od pierwszego dnia i przystąpiły do pracy twórczej. Efektem są amorficzne, obłe formy Basi Bednarowicz i „Autoportrety” Edyty Orlińskiej stanowiące kontynuację cyklu zapoczątkowanego w 2014 r. podczas 50. edycji bolesławieckiego Pleneru. Trzeci uczestnik Mariusz Ochocki, de facto główny projektant artystyczny Spółdzielni, tworzył w zaciszu swojego „biura-pracowni” wówczas mogliśmy przyjrzeć się, jak materializuje projekt małej formy rzeźbiarskiej. Drugim miejscem, który odwiedziliśmy były Zakłady Ceramiczne „Bolesławiec” Sp. z o.o. Tam z gościnności prezesów – Wiesława Ogrodnika i Piotra Maliszewskiego korzystają trzy artystki: Barbara Kozłowska-Trojnar, Martyna Izabela Woźnica – Chrostek i Marta Małoszyc, która na co dzień pracuje w Zakładach Ceramicznych i specyfika pracy w fabrycznych warunkach jest jej b. dobrze znana. Artystki tworzą abstrakcyjne formy i nadają im kształt w charakterystyczny dla siebie sposób. Barbara opracowuje ‘Struktury. Światło i Cień” z przemysłowych odpadów, przy użyciu autorskich, naczyniowych form gipsowych. Martyna, która później dołączyła do grupy uczestników zdążyła już przygotować rzeźby – pudełka z cyklu „Powietrze”. Są to prace konceptualne, nie liczy się w nich tak bardzo to co na zewnątrz a to co jest w środku- wewnętrzna struktura, przestrzeń wypełniona powietrzem. Artystka w swoich pracach zwraca uwagę na ponadmaterialny wymiar dzieła. Marta, znana z precyzyjnej obróbki szamotowych rzeźb zmierzyła się tym razem z kamionkową masą lejną. Przy wykorzystaniu form gipsowych swoim projektom nadała finezyjny kształt, ażurowo konstruując powierzchnię swoich realizacji. Po Zakładach udaliśmy do Marka Zygi, który w zaciszu swojej pracowni, wykorzystując czerwony szamot skomponował typową dla swojego języka wypowiedzi twórczej harmonię klasycznej rzeźby figuratywnej. „Manufaktura w Bolesławcu” Sp. z o.o. Sp. k. była naszym kolejnym, przedostatnim przystankiem, gdzie twórczo realizują się Joanna Mysłek – Michnowska i Jacek Opała. Także w ich przypadku mieliśmy do czynienia z daleko posuniętą pracą, Joanna postanowiła stworzyć naczyniowe formy z glinianych wałeczków, esowato ułożonych w bryłach naczyń. Zaś Jacek sięgnął po charakterystyczne dla siebie środki wyrazu odciskając w gipsowych formach figury byków i kobiece popiersia z finezyjnie naniesioną dekoracją stempelkową. Ostatnim zakładem, który po raz pierwszy raz uczestniczy w organizacji Pleneru była „Manufaktura ceramiczna” Kowalczyk. Na tworzenie swoich projektów w tych niepowtarzalnych warunkach zdecydowała się Joanna Bruździńska. Ta pracowita i płodna twórczo artystka wykonała ażurowe rzeźby abstrakcyjne, wykorzystując do nich formy przemysłowe dzięki uprzejmości właściciela firmy Pana Andrzeja Kowalczyka. Już niebawem zamieścimy na naszych stronach prezentacje multimedialne uczestników naszego Pleneru. Bądźcie z nami!

 

  • _POL8907
  • _POL8909
  • _POL8914
  • _POL8919
  • _POL8921
  • _POL8923
  • _POL8928
  • _POL8934
  • _POL8940
  • _POL8945
  • _POL8963
  • _POL8968
  • _POL8994
  • _POL9013
  • _POL9023
  • _POL9026
  • _POL9036
  • _POL9046
  • _POL9047
  • _POL9050
  • _POL9055
  • _POL9056
  • _POL9073
  • _POL9091
  • _POL9102
  • _POL9106
  • _POL9113
  • _POL9120
  • _POL9121
  • _POL9129
  • _POL9132
  • _POL9133
  • _POL9145
  • _POL9153
  • _POL9169
  • _POL9173
  • _POL9174
  • _POL9177
  • _POL9197
  • _POL9202
  • _POL9204
  • _POL9205
  • _POL9207
  • _POL9214
  • _POL9220
  • _POL9222
  • _POL9238
  • _POL9243
  • _POL9247
  • _POL9253
  • _POL9260
  • _POL9261
  • _POL9270
  • _POL9273
  • _POL9290
  • _POL9298
  • _POL9303
  • _POL9307
  • _POL9309
  • _POL9314
  • _POL9324
  • _POL9339
  • _POL9350
  • _POL9366
  • _POL9370
  • _POL9372
  • _POL9375
  • _POL9396
  • _POL9402
  • _POL9416
  • _POL9417
  • _POL9419
  • _POL9422
  • _POL9430
  • _POL9435
  • _POL9437
  • _POL9444
  • _POL9446
  • _POL9449